tiistai 20. marraskuuta 2012

Tsekki tsekattu :)

Nyt pääsen taas kuvittamaan blogiani, kun netti on jälleen toimintakykyinen! Joku tuli kuin tulikin korjaamaan sen ajallaan. Kuvat tulevat tällä kertaa Prahan reissulta, Tsekin maalta. Minä ja 100 muuta vaihtaria lähdimme siis matkaan torstai-iltana 22.00, aikomuksena viettää about 12 tuntia bussissa. Matka meni yllättävän nopeasti jatkuvasti parempaa asentoa etsien jalat ja selkä puuduksissa. Perille päästiin ja hostellikin löytyi, jossa saatiin heti aamupalalla päivä käyntiin. Vuorossa oli city touria, tsekkiläistä lounasta, vähän lisää turistikiertelyä ja tsekkiläistä illallista! Sitten käytiin tsekkaamassa Prahan yöelämää :)

Lauantaina sitten jatkettin kaupunkikierrosta ja mentiin katsastamaan linna, joka sijaitsi tois pual jokkee ja pienen mäen päällä. Kauniit näkymät oli koko kaupungin ylle! Lounasta syötiin vanhassa luostarissa, ulkona viltteihin kääriytyneinä :) Sitte palattiinkin hostellille valmistautumaan illan ohjelmaan. Sunnuntaiaamuna väsyneenä pistäydyttiin vielä muutamissa museoissa ja lounastamassa ennen kuin kasattiin kamat ja pakkauduttiin bussiin. Siinä sitä sitten taas puuduksissa yritettiin löytää asentoa, jossa pystyis edes vähän nukkumaan. Perillä Maastrichtissa oltiin maanantaiaamuna kello 6.30. Oli kyllä niin sen arvoista, ihan paras reissu ikinä!! Paljon kivoja ihmisiä ja ohjelmaa, vaihtarielämää parhaimmillaan :)

Vltava

Perinteistä tsekkiläistä ruokaa

Illan ohjelma: Pub Crawl!

Sunnuntai-lounas

ps. Enää kuukausi tätä riemua täällä jäljellä!!